2021-01-15 09:27:44

Završen je prvi međunarodni projekt u našoj školi „Dijeljenje prirodne i kulturne baštine naših regija“

Sa završetkom 2020. godine službeno je uspješno priveden kraju prvi Erasmus+ projekt u našoj školi.

 Rad na projektu započet je 2018. g., dogovorom ravnateljice osnovne škole u poljskoj Trzebiniji, nedaleko Krakova, s učiteljicom Engleskog jezika Jasnom Mataijom, kao koordinatoricom za našu školu. Aktivnosti su razrađene i prijavljene Agenciji za mobilnosti i programe Europske Unije, te je projekt započeo 1.9.2019.

Uz koordinatoricu, na radu su sudjelovali računovotkinja Jasna Gašparović, ravnateljica Deana Čandrlić – Zorica, tajnica Jadranka Pavelić te članovi projektnog tima iz reda učitelja, a od učenika sudjelovali su Tin Božić, Leo Manestar, Mia Juretić, Lukan Rak, Nikol Antak, Bože Galić, Tara Radanović i Lana Đurić.

Cjelokupna tema projekta je „Dijeljenje prirodne i kulturne baštine naših regija“, a svi planirani troškovi pokriveni su od strane Europske unije. Tema se provodila u nekoliko kategorija, poput rada na zemljovidima, upoznavanju lokalnih biljaka, geografskih i povijesnih odlika našega kraja i sl., te usporedbom rezultata s onima njihovih vršnjaka iz partnerske škole. Aktivnosti su uljučivale pisanu komunikaciju i virtualne susrete, razmjenu materijala i završenih projekata na on-line platformi e-Twinning.

Slijedom nepovoljnih epidemioloških okolnosti, ostvarena je samo jedna učenička mobilnost, a drugu je, čak i uz odobreno produljenje projekta, bilo moguće izvesti tek virtualnim putem, pa učenici iz Poljske nažalost nisu uzvratili posjet.

Prvi susret uživo bio je u veljači 2020., kad je osmero crikveničkih učenika tjedan dana boravilo u Poljskoj kod svojih kolega koje su prethodno upoznali samo na ekranu. Putovanje su organizirale i vodile učiteljice  Jasna Mataija i Martina Rubčić. Put od Crikvenice do Trzebinije uključivao je dva autobusna i dva avionska transfera, no unatoč napornom putu, nekim učenicima to je bilo prvo putovanje avionom pa je uzbuđenje prevladalo nelagodu. Čekanje u zračnim lukama brže je prošlo uz igru, čavrljanje i istraživanje.

Po dolasku na odredište, učenici su otpraćeni obiteljima koje su ih ugostile narednih sedam noći. Nakon početne neizvjesnosti, svi učenici su ostvarili sjajan odnos sa svojim domaćinima i razvili prijateljstvo s vršnjacima svoje „privremene obitelji“. Učiteljice Mataija i Rubčić s njima su bile u redovnom kontaktu videopozivima, a domaćini su također svakodnevno bili u komunikaciji s učiteljima svoje djece.

Program aktivnosti bio je prepun zanimljivih izleta i aktivnosti. Prvi vikend učenici su proveli  na dvodnevnom izletu u Tatre gdje su posjetili poznati skijaški resort, grad Zakopane. Uživali su u planinskom zraku i pogledu s vrha skijaške skakaonice, posjetili rodnu kuću pape Ivana Pavla II., razgledali srednjovjekovni dvorac i prepustili se uživanju u termalnim bazenima s pogledom na snježne planine.

Nakon povratka s planina, jedan dan bio je posvećen posjetu školi domaćina. Učenici su sa svojim kolegama proživjeli tipičan radni dan, uz srdačnu dobrodošlicu svih učenika škole. Naši učenici priključili su se svojim novim prijateljima na radionici robotike, satovim Engleskog jezika i TZK-a, a na marendi su kušali tradicionalna poljska jela.

Sljedeći dan posjetili su etno selo, gdje su ukrasili vlastite platnene torbe motivima tipičnima za taj kraj, a nakon povratka u školi je organizirana zabava pod maskama uz DJ-a, ples, zakusku i opuštanje za sve učenike i učitelje.

Jedan dan učenici su proveli na ranču. Na svježem zraku sudjelovali su u pripremi obroka: na jelovniku je bila juha od koprive na kotlu i varivo s kobasicama, njihovi kruščići na vatri, a za desert su ispekli i ukrasili vlastite kekse. Izlet je zaključen druženjem sa životinjama i jahanjem konja. Nakon toga, posjetitelje je u gradskoj vijećnici primio gradonačelnik i uručio im priznanja za sudjelovanje u projektu. Slobodnu večer roditelji - domaćini su odlučili iskoristiti počastivši djecu izletom u kuglanu, gdje su odmjerili snage u rušenju čunjeva.

Posljednjeg dana učenici su posjetili zadivljujuć rudnik soli Wieliczka i ručali 125 metara ispod površine. Nakon toga obišli su Krakov: uživali u ljepotama starog grada, posjetili dvorac, kušali toplu čokoladu, kupovali suvenire, te puni dojmova uputili se u Trzebiniju, na odmor prije dugog puta kući.

Po povratku u Hrvatsku učenici su nastavili druženje sa svojim novim prijateljima putem društvenih medija, porukama, i videoigrama. Mjeseci koji su uslijedili bili su posvećeni daljnjim aktivnostima prema programu, koje su učenici provodili samostalno ili u grupama s kolegama iz Poljske.

U nadi da će jesen biti povoljnija za putovanje, predviđeni dolazak kolega iz Poljske odgođen je za početak ove školske godine, no nažalost, bilo je jasno da posjet Hrvatskoj neće biti izvediv. Stoga je odlučeno da druga mobilnost neće biti realna, već virtualna. O mjestima koja su trebala biti posjećena učenici iz Poljske saznali su od svojih kolega iz Hrvatske kroz nekoliko aktivnosti. Prvo, kako bi svojim vršnjacima što bolje opisali svoj grad, učenici i učiteljica Jasna Mataija snimili su video o Crikvenici: prolazeći uz značajna mjesta, opisali su povijest grada i spomenike, a dio filma posvećen je posjeti Muzeju grada Crikvenice gdje su proveli intervju s kustosicom Teom Rosić i saznali više o samom postanku grada.

Nadalje, obzirom da je plan mobilnosti u Hrvatskoj već bio detaljno razrađen, na jednom od online sastanaka naši učenici svaku od lokacija predstavili su prezentacijom, trudeći se čim vjernije prikazati ljepote naše zemlje. Nakon svake prezentacije slijedio je kviz o naučenome, gdje su učenici iz Trzebinije provjerili koliko su zapamtili o spomenutim mjestima.

Učenici iz Poljske također su trebali samostalno istraživati o određenim temama te svoja saznanja izložiti putem videokonferencije. Učenici obiju škola trebali su blisko surađivati i na online zadacima i kratkim igrama koje su im pripremili učitelji, a neke teme obrađene su i tako da su učenici jedni drugima pripremili igre u raznim alatima. Izradom nekoliko plakata usporedili su svoje države, gradove i škole, za što im je trebala bliska komunikacija s partnerima. Kako bi im olakšali taj zadatak, crikvenički učenici su ih proveli svojom školom u zanimljivom kratkom filmu „Virtualna šetnja Osnovnom školom Vladimira Nazora“.

Obzirom da učenici iz Poljske nisu bili u mogućnosti istraživati lokalni biljni svijet i sudjelovati na satu Biologije, učenici domaćini opisali su Poljacima neke lokalne biljne vrste snimajući video-objašnjenja o njima, a sat Kemije također je odrađen filmom: obzirom da se u školi izrađuje sapun od vlastitog maslinovog ulja, učenici su snimili preciznu video-uputu s radionice za izradu sapuna.

Aktivnosti su učenici zaključili slanjem paketa s potvrdama o sudjelovanju, poklonima i suvenirima našega kraja, uključujući i rukom oslikane torbe s motivima Crikvenice, izrađene na satu Likovne kulture. Naši učenici tako su na najbolji način svojim kolegama iz Poljske predstavili, ne samo svoju školu i brojne aktivnosti koje se u njoj provode, već i svoj grad i regiju.

Sve aktivnosti suradničkog učenja i poučavanja završile su 1.11.2020., nakon čega je 60 dana predviđeno za sastavljanje popisa ostvarenih aktivnosti i slanje završnih izvještaja. U konačnici, učenici obiju strana stekli su nova saznanja o povijesnim, geografskim i kulturološkim obilježjima svoje i partnerske regije, upoznali su se s različitim životnim stilovima svojih vršnjaka, vježbali otvorenost i komunikaciju na engleskom jeziku, ali i razvili čvrsta prijateljstva i stekli neprocjenjive uspomene.

Tekst napisala: Jasna Mataija, učiteljica EJ


Osnovna škola Vladimira Nazora Crikvenica